زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید
سرخط خبرها

راهزنی به محصولات فروشگاه‌های آنلاین!

  • کد خبر: ۹۶۴۲۷
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
راهزنی به محصولات فروشگاه‌های آنلاین!
سال هاست که محصولات بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا به سبک غرب وحشی به  سرقت می‌رود.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که در آمریکا درحالی که عده‌ای چشم به راه بسته‌های خرید اینترنتی شان هستند، دزد‌ها قطار‌های باربری حامل خرید‌های اینترنتی مردم از آمازون، تارگت، یو پی اس، فداکس و دیگر سایت‌های فروش آنلاین کالا را سرقت کنند.

براساس گزارشی که «یورو نیوز» منتشر کرده است، دزد‌ها در آمریکا روزانه ده‌ها واگن باربری قطار‌های عبوری از لس آنجلس را غارت می‌کنند؛ واگن‌هایی که حامل بسته‌های خریده شده از شرکت‌های فروش آنلاین هستند؛ بسته‌هایی که هیچ وقت به دست صاحبانشان نمی‌رسند. این اتفاق باعث شده است که شرکت‌های بزرگ فروش اینترنتی کالا در آمریکا میلیون‌ها دلار خسارت به مشتری هایشان پرداخت کنند.

براساس آمار رسمی، این دزدی‌ها از دسامبر۲۰۲۰ تاکنون ۱۶۰درصد افزایش یافته و مجموع خسارت ناشی از آن برای شرکت‌ها در سال۲۰۲۱ به پنج میلیون دلار رسیده است. شاید اگر برای راهزنانی که قرن‌ها پیش در راه و بیراهه یک باره سر راه کاروان‌های تجاری سبز می‌شدند، داستان دزدی‌های امروز آمریکا را تعریف می‌کردیم، به خودشان و کاری که انجام می‌دادند، امیدوار می‌شدند. حالا دیگر خیالمان راحت می‌شود که دزدی و سرقت فقط محدود به کشور‌های جهان سوم نیست و کشور‌های به اصطلاح جهان اول هم با این آسیب اجتماعی روبه رو هستند.

نشریه «فوربس» که ۱۰۴سال قدمت دارد، در گزارشی در این باره نوشته است: «راهزنی و دزدی به سبک غرب وحشی از قطار‌های باری یونیون پاسفیک از مبدأ بنادر واقع در لس آنجلس و «لانگ بیچ» (Long Beach) در ایالت کالیفرنیا طی ماه‌ها و سال‌های گذشته شدت یافته است. به گفته مقامات یونیون پاسفیک، دزدی از محموله‌های باری قطار‌های این شرکت راه آهن، به نسبت پارسال ۱۶۰درصد افزایش داشته است و روزانه ۹۰کانتینر باری دستبرد می‌شود. این شرکت خط آهن آمریکایی اعلام کرده که خسارت به واگن‌های آن تاکنون حدود پنج میلیون دلار هزینه به بار آورده است.»

جالب است بدانید که در مسیر ۲۰مایلی که قطار‌های باری از بندر طی می‌کنند تا از شهر خارج شوند، همسایگان اطراف راه آهن در مسیر قطار اختلال ایجاد می‌کنند. درنتیجه حسگر‌های قطار با تصور آنکه مشکلی بروز کرده است، باعث توقف یا کندشدن حرکت می‌شوند و آن گاه دزد‌ها به سوی کانتینر‌های حامل بار حمله می‌کنند و کالا‌ها را به سرقت می‌برند. براساس قوانین آمریکا، چون سرقت به این روش جزو جرائم سخت نیست، سارقان پس از ۲۴ساعت از بازداشتگاه آزاد می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->